INTELLIGENTFOOD IN EEN NOTEDOP

IntelligentFood ontwikkelt – op basis van reststromen – voor voedingsmiddelenbedrijven (h)eerlijke producten met een creatieve, innovatieve receptuur. Geheel op maat of geselecteerd uit het aanbod van reeds ontwikkelde producten, klein & exclusief of grootschalige volumes, zowel voor eigen productlijnen als voor nieuw te ontwikkelen merken. Voor supermarkten, gespecialiseerde ketens, retail en groothandel.

Wij gebruiken reststromen. Half-fabrikaten of snijresten die overblijven bij de productie van voedsel, en die zonder tussenkomst van ‘intelligente’ foodies zoals wij voor de fijnproever verloren zouden gaan. Dom om dat te laten gebeuren, slim om op een duurzame manier van reststromen een volwaardig nieuw product te maken.

DUURZAAM, MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD & EERLIJK

Duurzaam ondernemen is het nieuwe zakendoen. Duurzaamheid is here to stay. IntelligentFood opereert op het snijvlak van Milieu, Maatschappij en Economie. Dit zijn de kernwaarden van onze missie.

MILIEU

  • Door gebruik te maken van reststromen ontzien we het milieu.
  • Een deel van onze omzet gaat naar een stichting die nieuwe bomen aanplant zodat we CO²-neutraal (het nieuwe sexy;) in het ondernemerslandschap staan.

MAATSCHAPPIJ

  • De door ons gebruikte reststromen worden gedeeltelijk verwerkt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
  • We dragen bij aan de maatschappelijke doelstelling om in 2030 50% minder voedsel te verspillen.

ECONOMIE

  • We zijn sociaal en maatschappelijk bewogen maar we zijn geen heiligen. Wij willen ook gewoon goed geld verdienen en streven naar eerlijke winst voor onze investeerders, ons toekomstige personeel, onze maatschappij en ons milieu.

VAN DNA TOT Z

Initiator Junion Hanenberg heeft zijn sporen in de marketing en voedingsindustrie ruimschoots verdiend, is gezegend met een ondernemende en commerciële mind-set en een goed ontwikkeld  verantwoordelijksgevoel. Die combinatie van eigenschappen bepaalt het DNA van IntelligentFood. Een écht lekker product is een harde eis, vermindering van voedselverspilling is bittere noodzaak, een gezond verdienmodel voor alle partijen is de commerciële insteek. In slogan-taal; goede smaak, goed gevoel, goede verdiensten. Achter (of beter gezegd naast)  IntelligentFood Holding BV staat een coöperatie die alle participanten inzage geeft in product, proces & resultaat. De kers op de taart; een gedeelte van de omzet gaat naar een stichting die nieuwe bomen aanplant. Co2-neutraal is het nieuwe sexy 😉

Bekijk de projecten die wij ondersteunen heirnaast

FOOD FOR THOUGHT?

 BAKE-OFF FEBRUARI 2017-2018

 BAKE-OFF NOVEMBER 2018-2019

THE WENTELTEEF PROJECT